2011. február 7., hétfő

Áprily Lajos Így kellett volna

                                                                
Így kellett volna: meg-megállni, 
virágaidat megcsodálni. 

Kezed többször kezembe fogni, 
mosolygásodra mosolyogni. 

Súlytalan szívvel útrakelni, 
erdőn madarakat figyelni. 

Patakos réteken derülni, 
sárkányok útját kikerülni. 

A vadméhekkel kóborolni, 
s dalolni, mindig csak dalolni... 

Jaj, örömet ritkán fogantam, 
ágyásaidon átrohantam. 

Életednek vihara voltam, 
íriszeidet eltiportam. 

Játékaidat összetörtem, 
dal-csecsemőimet megöltem. 

Fekete gondok közt tanyáztam, 
feltört kezemmel kútat ástam. 

A sárkányokkal viaskodtam, 
királylányig sosem jutottam. 

Ha roskadoztam, vizet adtál, 
szelídségeddel megitattál. 

S ha te sem tudtál csendet adni, 
a fényességes nagykapun 
sötéten fogok átrohanni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése