2011. január 30., vasárnap

Havasi gyopár

A virágok teremtésének kezdetén itt-ott már nyíltak a kertekben a nemes és egyszerűbb virágok. Az erdőkben, mezőkön, réteken pedig vadvirágokat ringatott a szél. De volt egy egyszerű sárgás-fehér kis virág, aki saját maga álmodta meg létének célját. Ezért ő társainál jóval később kereste fel a jó Istent, hogy jelölje ki élőhelyét.

Amikor odaért, tisztelettel meghajolt előtte és úgy szólt:

- Teremtőm! Nem tudom hova szántál engem? De te belelátsz a szívembe, és tudod, hogy én olyan helyen szeretnék élni, ahol közelebb lehetnék hozzád, mint virágtársaim.

A jó Isten meghatódott e szavakra és mosolyogva válaszolt:

- Legyen a szíved szerint... Mivel te kész vagy elhagyni a földet az égi dicsőségért, otthonod a magas hegyeken - a havasokon - lesz. S ezt a nemes, bájos kis virágot elnevezte havasi gyopárnak.

- Köszönöm Teremtőm, hogy meghallgattál - válaszolta a kis virág és elfoglalta helyét a szédítő magasságban.

A virágok tudnak egymásról. A havasi gyopár a magasból látja a földön nyíló társait. A játszi szellők pedig róla visznek hírt a lent élőknek.

A virágok azóta elszaporodtak a földön, és szemet, lelket gyönyörködtetnek.

A havasi gyopár pedig ma is fent nyílik a havasokon, ott, ahova vágyott réges-régen. Jól érzi magát Erdélyben is, fenn a Hargitán, ott távol él a világ zajától, és közel van - az égi magasságban - a jó Istenhez.




9 megjegyzés:

  1. Aranyos szép történet, köszönöm! Gabipapa

    VálaszTörlés
  2. Örülök Gabipaapa, hogy tetszik

    VálaszTörlés
  3. Szeretem az ilyen kedves kis történeteket !

    VálaszTörlés
  4. Kedves Rózsa, megható a kis havasi gyopár története. Van a mi kertünkben is (valaki ajándékozta), csodálatosan pompázik... amilyen kis szerénynek látod, annyira felemelő érzés a közeledben tudni bársonyos kis szírmaival...
    Szép történet, örvendek, hogy olvashattam. Köszönöm.
    Írj még sok ehhez hasonlót.
    Marika

    VálaszTörlés
  5. megérintettek amiket itt olvastam
    szép oldal, gratulálok

    VálaszTörlés
  6. Szia nagyon szép az oldal örülök,hogy itt vagyok

    VálaszTörlés
  7. 94 évesen elment barátom emlékére "elloptam" ezt a kis történetet. Bocsánat és köszönöm: Lantos György, Gyuri bácsi

    VálaszTörlés