2011. február 7., hétfő

Dsida Jenő Az én kérésem

                                                        
Az ábrándok, mik itt élnek szívemben 
Immár tudom, hogy nem maradnak itt 
Minden, ami szép, gyorsan tovalebben 
Az élet erre lassan megtanít. 

Mert mi az élet? Percek rohanása 
Fagyos viharként száguld mindenik 
Mögöttük sír a kertek pusztulása 
S a rózsabokrot földig letörik. 

Illatos szirmok, zöldellő levélkék 
A vihar szárnyán mindez elrepül 
Aztán ragyoghat, nevethet a kék ég 
Ott áll a kert siváran, egyedül. 

Én sem számítok semmi kegyelemre 
Én felettem is végigzúg a szél 
Lelkemnek alvó, rózsaszirmos kertje 
Jobban megvédve nincs a többinél. 

Én készen állok minden fájdalomra 
Nem hall ajkamról senki sem panaszt 
De most szívemnek még egy vágya volna 
S ha jó az Isten, meghallgatja azt. 

Ne vágtassanak szegény rózsakerten 
Az összes szelek, mind, egyszerre át 
Ne várjon rájok elfásulva lelkem 
Ne törjenek le minden rózsafát. 

Tépjék szirmait egyenként le, lassan 
Mind külön fájjon, sajogjon nekem 
És mindegyiket nagyon megsirassam 
És minden könnyem egy-egy dal legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése