2012. július 13., péntek

Nemzeti park Aulanko

Ezekben a meleg napokban, mikor már a légkondicionáló sem tudja ellensúlyozni a kinti meleget, jól jön valami hűsítő, valami szép, egy kis csend, amit csak a madárfütty zavar meg. Ottlétünk utolsó napján, már a bőröndök be voltak csomagolva, a gyerekek meghívtak egy kávézóba kávéra. Megfogadtam, hogy míg ott vagyok semmin sem lepődök meg, mindent kipróbálok, így ezt sem utasítottam vissza, bár nem értettem. Az utat autóval tettük meg, nem volt messze, alig másfél km. Mikor megláttam hova kell felgyalogolni, kicsit elbizonytalanodtam, egyébként is nehezen viseltem el a majd 100 % páratartalmat és gyorsan váltakozó frontokat, meglepetésemre könnyen ment, itt a levegőt "harapni" lehetett, friss erdei levegő. Mikor felértünk, az elém tárulkozó látvány bizonyítéka volt annak, hogy megérte.
Mint egy gyöngyszem ragyogott valahol  lent a Forest tó, melynek látványával nem lehetett betelni. Itt a fák az "égig" értek, egy kilátóról a messzibe lehetett látni és csak tavak és haragos zöld fenyők, lehet ettől szebbet elképzelni?
A parkról csak annyit, hogy Hugo Standertskjöld alapította meg 1883-ban ezt a legendás parkot ahol 56 fajta fák és bokrok találhatók, Rózsa völgy pavilon, gránit vár.
A Medve barlanghoz néhány száz lépcső vezet, ezt már nem vállaltam be, még lefelé ment volna valahogy, de vissza is kellett volna jönni, lent található gránitba vésett medvecsalád óriási nagyságban, ahol a turisták szívesen fényképezkednek a medve mama ölében ülve.
Sűrű erdő közepében, mesebeli házikó, ez volt a kávézó. Nem vagyok rajongója a finn kávénak, de ennek az ízét és illatát még most is fel tudom idézni.
Végül a kávézás, amit a vejem a várból fényképezett.

16 megjegyzés:

  1. Gyönyörű tájakra jutottál el.
    Egy szippantásnyi tiszta hegyi levegőt nem tudnál feltenni?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép élményt hoztál magaddal és nekünk is jutott belőle. Ilyen helyeket lehet szeretni igazán.
    Köszönet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Előbb szerettem volna feltenni, most került rá sor, örülök, hogy tetszett.

      Törlés
  3. Gyönyörű:) Nagyon hasonlít a helyre, ahol mi élünk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Norvégiában nem jártam, egyszer tervben volt, ki tudja, lehet egyszer oda is eljutunk. Szép helyen éltek, te is és a lányom is.

      Törlés
  4. Amikor a viszonylag hidegebb észak is meleg... azért mindig akad egy friss sziget valahol, ahová megéri elmenni. Te megtaláltad, s nekünk is hozott egy kis hűsítő élményt.

    VálaszTörlés
  5. Postado amizade nos blogueiros do mundo
    Eu amo este blog, e eu sigo 69
    seguir de volta para o meu bom amigo
    para a nossa amizade
    obrigado
    ser aguardado

    VálaszTörlés
  6. Gyonyoru a videk es az is, ahogy elmeseled Rozsa:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ágnes, kedves emlék marad számomra.

      Törlés