2012. augusztus 27., hétfő

Fotózás 50 év felett

Mindig szerettem a szép fotókat, tagadhatatlan, hogy ma már a művészet része, valamikor kis-nagylány koromban, apámtól kaptam egy Smena 8-ast, sokat fotóztam, később a lányaimat mikor kicsik voltak, utána hosszú ideig semmit, éltem az anyák, dolgozó nő és háziasszony életét, amibe már semmi sem fért bele amit igazán szeretek. Ahogy haladtam az internet elsajátításával, így igényem lett egy gépre és ismét nekifogtam, csak úgy kattintgattam, majd lesz belőle valami. Nemrég vettem egy nagyobb teljesítményű gépet, na nem profit, olyan olcsót, amit az én nyugdíjamból lehetett, mivel a közösségi oldalon sok szép képet volt alkalmam látni, szerettem volna én is valamit alkotni. Csatlakoztam egy fotós csoporthoz, ami amatőr fotósoknak lett létrehozva, figyeltem a hozzászólásaikat, képeiket, próbáltam belőle tanulni.
Sok új kifejezéssel találkoztam, harmadolás, aranymetszés, ők nem kattintanak-lőnek és még sok más, hát nem éppen amatőrök, de segítőkész egyik része, szívesen ad tanácsot ha töltesz fel képet, miben tévedtél, hogy kellene csinálnod, hol kellene vágni, mire kell fókuszálni, így számomra már a fotózás nem csak egy kép, hanem annak tervezése, utómunka elvégzése, melyhez el kell sajátítani valamelyik képkezelő programot és még valami amivel én nem rendelkezek, művészi érzék és ez nem olyan, hogy megtanulom, az van, vagy nincs, nálam sajnos az utóbbi, mégis megpróbáltam...
Nem kell meglepődni, ők művészek, másként látják a látnivalót, számomra az ég kék és a fű zöld, náluk ez nem mindig így van, érdekes kísérni a hozzászólásokat, hogy mit látnak egy árnyékból vagy egy felhőből.
Hát...talán ez volt a legművészibb ami tőlem tellett, egy lepusztult volt gazdaságot sirattam el vele, ami egykor jól működött. Vagy esetleg még ez...
Egy árnykép, ami tulajdonképpen csak a képkezelő programban létezett. Nagyon népszerűek a makró képek, csodákat tudnak fotózni, a rovaroktól a legkisebb virágig, sajnos az én gépem, amit ők "szappantartónak" neveznek, csak bizonyos mértékben képes ezekre, na és a kezem ami már nem olyan biztos, sokszor remeg is és azok a testhelyzetek, melyekkel ezeket a fotókat el lehet készíteni, nem az én fájós csontjaimnak valók, sokszor úgy kellet valakinek felsegíteni, de az akarat és kitartás meg volt bennem.
A nehézségek ellenére, örültem, hogy valami újat tudok még tanulni, hogy az időmet olyannal töltöm, ami öröm számomra független az eredménytől, sokat voltam a természetben témát keresni, olyat is megláttam, ami előtt azelőtt elmentem, hogy észre sem vettem.
Azért hoztam ide ezt a témát, bár tudom, hogy a blogosok tudnak szép képeket készíteni, talán az én korosztályomból valaki utánam csinálja, örömét leli benne. Fel kell készülni, hogy az ilyen csoportokban, nem mindenki jóindulatú, sokszor nem csak kreatív kritika ér, vannak sértő megjegyzések is, és a csoport tulajdonosának sem leszel mindig a szíve csücske, annak ellenére, sokat meg lehet tanulni, hogy a jövőben a saját képeidet tedd szebbé és már nem is kell oda feltölteni, van saját profilod, saját ismertségi köröd, ahol biztos sikerélmény lesz a helyesen megszerkesztett képed. A végére hagytam egy fotót, ami a kedvencem lett, bár nem a legjobb minőségű, Luca bemozdult, de sikerült megörökítenem Jessica megnyugvó tekintetét, mikor hosszú várakozás után ismét találkoztak és ezt csak azután vettem én is észre, mikor beolvastam a gépbe.

22 megjegyzés:

  1. Rózsa nagyon szép fotókat készítettél! Annyira jó, hogy vannak még emberek akik így ötvenen túl is nyitottak az újra....a szépre! Igaz, néha megküzdünk a technikával, de nem adjuk fel......és micsoda öröm amikor valami új valami szép kerül ki a kezünk közül.......hogy nem csak kattintgatunk......hanem a fejünket is használjuk. Én sem tudok igazán fotózni.......de már látom a hibáimat.......látom, hogy mennyit fejlődtem amióta felfedeztem az internet világát, annak szépségeit. Gondolom Te is így vagy ezzel....és ez annyira jó! Komolyan.....mennyivel izgalmasabb ilyen mindenre nyitott és fogékony nagymamának lenni! Ugye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, egyetértek veled és mikor az unokámnak a lányom valamit meg akar tanítani az interneten és azt a választ kapja"majd nagyival megtanulom", mosolygok és bizonyos módon büszke is vagyok magamra.
      A fotózást kitűnő stresszoldónak találom, báris nálam bevált, hát fotós már nem leszek:) de élvezem a képekkel való munkát.

      Törlés
  2. Rózsa! Fotózz csak a magad örömére, ha neked tetszik, hidd el másnak is fog. Nekem is Szmena 8 volt az első, majd Kijev és Chinon következett a sorban (ezt ellopták), ezután jött egy olcsó digi(Samsung), most pedig egy komolyabb Fuji. Igen vannak szabályok a fotózásban, de nem lehet minden szép képre ráhúzni valamilyen szabályt. Szerintem nyitva kell tartani a szemünket, s meglátjuk és megmutatjuk, azt ami szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Adelid, a jó fotóhoz sokszor elég a kis, olcsó gép is, ha jók a fényviszonyok, volt alkalmam látni, kevésbé jó fotókat melyek profi géppel készültek, de nálam már ez nem is fontos, lényeges, hogy megtalálom benne a hasznos időtöltést, nem is birok versenybe szállni fiatalokkal és nincs is verseny szándékom, fotózok a saját örömömre, természetesen azért egy kis siker élmény a mi korunkban jól jön, serkentő erőt ad :)

      Törlés
  3. Kedves Rózsa!
    Én is benézek az amatőr fotósok közé néha, de azért valahogy nem érzem igazságosnak, hogy a több százezres gépekkel adják a tanácsokat, mostanában nem is raktam fel oda képet, mert néhány fotót leszóltak, nekem meg tetszett. A profi gépesek esetében fölösleges volt, amatőr fotósnak nevezni őket Én maradok az olvasójuk és tanulni odajárok, de fotót az én apró kis masinámból nem nagyon viszek oda. A fotóid remekül néznek ki, legalábbis nekem nagyon szépnek tűnnek. Igaz hogy én nem vagyok profi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Hólabda, teljesen megértelek, nekem is vannak hasonló gondolataim, nem igen szeretem a nagyképűséget, dicsekvést mellyel ilyen csoportokban lehet találkozni, ők nem amatőrök, mi pedig már nem leszünk profik. Azt, hogy ilyen gépem van, nem csak az anyagiaknak tudható be, egy szerencsétlen váll és kéztörés következményeként a bal kezemet csak részben tudom használni, nehezebb géppel nem is bírnák fotózni, viszont most már ezeknek a "szappantartóknak" is vannak beállításai, számomra ez is nagy kihívás, bár sokszor a téma már rég eltűnik mire én beállítom:)

      Törlés
  4. Rózsa, szerintem a te képeid nagyon szépek és van bennük valami, meglátod a szépséget minden apróságban, el tudod kapni a pillanatot, ehhez nem kell drága gép sem. Bár azzal biztos könnyebb jobb képeket csinálni, de szerintem nem ez a lényeg. Nekem csak egy olcsó kis gépem van, vágyam egy profi gép, de ez csak álom marad jelenleg. Fotózz csak tovább a magad örömére és mutasd meg nekünk a kedvenc képeidet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen trollanyu a bátorítást, szerintem neked sem kell profi gép, hisz a képeid gyönyörűek, a tájképek pedig idehozzák nekem Norvégiát, annyira el tudok gyönyörködni bennük.

      Törlés
  5. Rózsa !Csak gratulálni tudok, nagyon szépek a képek...nekem is szmena8 volt előszőr...most már egy fokal jobb a kis kompakt gépem, de imádok kattintgatni, és bevallom, egészen másképp kezelem a gépet, mint mondjuk a férjem. Az is igaz, hogy a harmadolás, és az aranymetszés kifejezés sem idegen számomra, mivel mi festők is használjuk ezt a technikát...De ne törődj a szakkifejezésekkel. A lényeg,: AHOGYAN TE LÁTOD...Puszillak Panni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Panni, tudom, hogy művész vagy, láttam már a festményeidből néhányat a blogodon, kicsit mindig irigylem azokat, akiket művész érzékekkel áldott meg a Teremtő és nagyra becsülöm munkájukat.
      Köszönöm a biztatást, puszillak.

      Törlés
  6. Szépek a képeid. De tényleg. Már olcsón lehet beszerezni teleszkópos miniállványt, ultrakönnyű anyagból és nagyon kicsi a szállítási mérete is. Makrózni kiváló. Meg máskor is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Józsi, már megfordult a fejembe, hogy utána kellene nézni, könnyíteni, amin lehet, megfogadom tanácsodat.

      Törlés
  7. Nekem nagyon tetszenek a fotóid kedves Rózsa. Az utóbbi időben sajnos nem tudtam a géphez jutni, de bepótolom az elmaradottakat, mindent el fogok olvasni. Szép estét kívánok Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Zsuzsanna, már nagyon hiányoztál, örülök, hogy ismét itt vagy.
      Jó éjt, szép álmokat.

      Törlés
  8. Mindig szép képeket készítesz. Nekem is tetszenek...
    Kedves Rózsa! Itt kívánok Boldog névnapot!További szép fotókat és írásokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vera, nagyon szépen köszönöm a köszöntőt, kedves tőled és annak is örülök, hogy a képeim tetszenek.

      Törlés
  9. Rózsám, a képek csodálatosak. Az unokáid gyönyörűek.
    A "rendkívüli helyzetre" tekintettel nézd el nekem kérlek, hogy kicsit megkésve kívánok minden elképzelhető jót névnapod alkalmából!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm kedves Roza, kísérem az eseményeket a blogodon, gratulálok a tündéri kis unokához, remélem sok képet fogunk látni róla.
      Köszönöm a névnapi köszöntőt, tudod a jókívánság soha sem késik, ha most ünnepelted a Névnapodat, minden jót kívánok neked:)

      Törlés
  10. Kedves Rozsa:)

    Elokerultem en is, lenyugozve olvastam a beszamolod.En mindnig azt mondom nem tudok fotozni:)a nyar elejen az egyszeru kameram is tonkrement, es most valahogy nem is siettem potolni.
    Mas fotoit viszont nagyon szeretem nezni, kozottuk a tied termeszetesen.
    Bizom benne a kis nyaralok hianya enyhult valamelyest, mert meg nem szunik azt tudom.

    puszillak sok szeretettel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ágnes, fotózni igazából én sem tudok, de jót tett ez a csoport, most másképp állok hozzá, még ha nem is sikerül mindig.
      A kis nyaralók hiánya természetesen még érződik, minden nap eszembe jutnak, az az időszak olyan volt, mintha egy más világban éltem volna.
      Puszillak és örülök, hogy ismét itt vagy:)))

      Törlés
  11. most találtam rád. tetszik a blogod. feliratkoztam. http://beautyandfashion-makeup.blogspot.hu/ puszillak.

    VálaszTörlés
  12. Üdvözöllek, meg foglak keresni, köszönöm a látogatást.

    VálaszTörlés