2011. június 9., csütörtök

Szőlőlevél szárma kaporszószban




A mindennapi kérdésre: mit is főzzek ma, egy séta a kertben megadta a választ. Szőlőlugasunk szép, dús nagy levelekkel, eszembe jutatta, valamikor anyám készített szőlőlevél szármát, de ő befőtt paradicsomba főzte, amit férjem nem sorol a kedvencei közzé, így valami másra lenne szükségem. Kaporban az idén bővelkedik a kert, így valami új jutott eszembe, két különböző régiből egy újat összehozni. Készítettem már töltött tököt hasonló módon, mindkettőnknek ízlett, tehát érdemes lenne kipróbálni.
A megmosott szőlőleveleket, forrásban levő, vízbe tettem 1 percre, mikor kihűlt, mindegyikre egy kis halom előre elkészített tölteléket tettem, feltekertem mint a szármát (töltött káposztát).
Tölteléknek ledaráltam a húst (lehet bármilyen húsból készíteni, ízlés szerint), én nyúlhúsból készítettem. Hozzáadtam a tojást, rizst, apróra vágott zöldség zöldjét, sóval, borssal ízesítettem.
Római tálba raktam a kis tekercseket, felöntöttem vízzel és egy kis sót tettem bele, lefedtem a tetejével majd a sütőbe tettem 1 óra hosszára 200 fokon.
Közben elkészítettem a kaporszószt, amit mindenki a saját, megszokott ízesítéssel készítsen. Én a rántásra dobom az apróra vágott kaprot, felöntöm tejjel, sóval és egy kevés cukorral ízesítem és mikor kész, egy kis ecetet teszek bele.
A kis szármákat, szűrőkanállal kiszedtem, vigyázva, hogy ne bontsam ki őket, leöntöttem a lét, amiben főtt, ismét szép sorba visszaraktam, ráöntöttem a kaporszósz, majd fedél nélkül visszatettem a sütőbe, hogy egy kicsit „besüljön”.
Nem állítom, hogy a gyorsan elkészíthető ebédek közzé tartozik, de egy próbát megér.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik, kaporszósszal. Most nálam is minden adott hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Ki fogom próbálni biztosan finom és a kapros ételeket szeretjük is

    VálaszTörlés
  3. Szerintem érdemes, egy próbát megér, köszönöm Hólabda a látogatást:)

    VálaszTörlés
  4. Rózsám, ha szeretitek a kaprosat, bátran próbáld ki, nagyon finom.

    VálaszTörlés
  5. Szeretjük a kaprot és a töltött szőlőlevelet is. Biztosan ízletes és érdemes a kipróbálásra. Gyerekkoromban rengeteg "szőlőbajuszt" elrágtam. Csak úgy, menetben a sorok közt. Nagyon szerettem a savanykás ízét.

    VálaszTörlés
  6. Örülök, ha egy kis ötlettel segíthettem kedves MJ:)

    VálaszTörlés